Sunday, September 23, 2012

Selangkah menuju barakah

Alhamdulillah.. Setelah sekian lama hati sarat dengan derita, status tunangan orang kini menjadi milik saya. Setelah sekian lama menelan caci maki, akhirnya ketetapan telah terpapar.

Hantaran dari pihak perempuan.

ALLAH tue Maha Adil kan? Dulu selalu keluh kesah. Mengadu. Menangis untuk seseorang yang tak selayaknya ditangisi pun. Bodoh! Seseorang yang benar-benar ikhlas untuk menerima dan mengambil kita untuk menjadi suri hidupnya seharusnya tampil bertemu dengan keluarga perempuan tersebut. Tapi kalau sekadar pandai mengambil kesempatan dan asyik berdalih, menunding jari semata pada si perempuan kononnya tiada ikhtiar untuk merapatkan ukhwah sedang dia cuma berteleku tak buat apa-apa. lebih baik tak perlu berharap, kan?

Ah.. Nafas lega yang mampu saya lepaskan kini. Terima kasih Ya Rabb. Kepada Encik Tunang.. Terima kasih sebab menerima diri saya yang penuh dengan khilaf lampau. Waima sehingga kini tak mampu saya maafkan diri saya.

Sahabat baik sejak tujuh tahun yang lalu.. :)



Sang adik yang setia di samping kakaknya dalam setiap saat. Terima kasih Anis.. :')



Ya Tuhanku..
Sekiranya benarlah dia jodohku..
Maka satukanlah hati-hati kami..
Ketemukan aku dengan seseorang
Yang mampu menerima keburukan ku lebih daripada kebaikanku..

Doa yang saban hari dibaca 5 waktu beserta solat sunat. Akhirnya terjawab. Tiada apa yang lebih mengembirakan saya setelah simpul senyuman yang terpamer di wajah ibu ayah. Beberapa ketika menyebabkan air mata mereka tumpah.. :(


Kebenaran tak semuanya semanis madu, kan En Tunang? Terima kasih. :')

No comments:

Post a Comment