Tuesday, February 21, 2012

Liga Jenss.. opss! (JENSNSSS???? ke.. Jin..?? )

   " Dik.. Abang cakap kat kau.. Orang lelaki nih kalau dah terperangkap dalam Liga Jens.. Memang gollah jawabnya.. Kau jadi referee je dik tepi padang.. Tolong baki kad..hahahahaha!"

Statement atas tue ada sorang Hamba Allah nih yang cakap. Lelaki ye.. Bukan perempuan.. Yang hampir-hampir masuk gol dalam Liga Jens. Dalam pada gelak-gelak jantan yang keluar, jelas raut kesal pada wajahnya tika itu. Tengah lepak-lepak kat kedai mamak. Tak ingat macam mana cerita Liga Jenss brader nih boleh keluarkan.

Hahahaha~ Maaf.. Title provokasi yang tak boleh blah.. Tengah mengira hari.. Seseorang selain family aku yang paling aku sayang bakal zaman single nye dengan seorang wanita berstatus Jenssss.. Do you know JENSS..???? Yezza.. Pandai.. Aku tak payah sebut kau dah tolong sebut dulu kan.. Kelas kau jah.. Orang banyak ilmu macam-macam nih mampu buat apa sahaja tanpa ambil pusing perasaan orang lain. Apa yang dia tahu, keinginan (passionate) obsession pada seseorang dan matlamat tercapai, tak kiralah kau nak pakai cara apa. Air mata.. Melo-drama.. Drama-tari..skill-skill berkaitan.. black magic? Petik cerita anak sakit.. Anak.. Anak.. Laki jahat bagai.. Tak kisah lah apa-apa.. Tapi kalau sampai ada yang tarik suami orang macam yang office mate aku kena memang dah melampau. Ops.. Terlepas.. Aku berbaik sangka jelah.. Orang yang niat terpesong nih tuhan nak tunjuk kejap je.. Aku tak payah buat apa-apa.. Aku bukan duduk dalam kategori mandrem-mandrem nih. Tak kuasa. Nampak desperate.. Kau.. Iye.. Kau yang suka bebeno nengok blog aku nih ye.. Expertise kau yang mana satu? Aku kena menuntut nih..  

Aku yang lembut lemah-gemalai ala-ala si penari Melayu last-last kena tunjal kepala. Amboi.. Kepala nih bayar zakat taw. Tadak akai ka? Plan dah ada.. Jalan dah nampak.. Datang Jenss kau sapu bersih jalan tue.. Sure tengah gelak guling-guling sebab berjaya jatuhkan seorang budak hingusan sekali senggol kan..?? Taw asset kau besar.. Senggol sikit-sikit dah la.. Lebih-lebih pulak kan.. Mula-mula menangis lah jugak. Hantu Jenss nih.. Hampagas! badigol soot! Ceh.. Marah sangat la tue? hahahaha~ Last-last rasa.. Come on la.. Jenss kowt. Kau dengan dia.. Bergetah kau lagi.. Skills? Of course lah dia.. Dah berapa lama dia hidup.. kannnnNNNNNnnn... Kau dok melolong menangis kat sini, ada dia bayar air mata kau? Blah lah Nai'mah. Ini kalau dia tahu aku dok kidnap bakal suami dia sehari suntuk mahu perang dunia diaorang.. Aku yang dok kat tepi nih mampu gelak-gelak je masa dia reply mesej. Macam nih rupanya.. 

    " Nanti dia cari awak macam dia buat masa awak dok sembang kat kedai awak tue baru tahu.."

       " Tak nya. Dia tak tahu rumah budak nih kat mana.. Tak tahu phone number, hehehehe~"

Opss.. Dia yang cakap. Bukan aku.

Hebat.. Ingat Pelan dan dongakan belajar zaman SPM dulu kan? Kau kena combine pelan dan dongakan dengan critical thinking skills sekarang. Apa rancangan kau? Come on.. Orang macam tue.. Chill la... ^__^!

Apa-apalah jah.. Tapi kalau kau tak kisah sekarang, kisahkan hari kemudian.. Kau ada anak-anak, dan bakal ada anak baru. Bukan tak pernah ingatkan ye.. Tapi, dalam hal nih, terang jelas dah nyata semua kau tahu. Kalau betul aku tergolong dalam golongan teranaiya, dan kau adalah dalang segala-galanya, aku takkan maafkan kau dunia dan akhirat. Menderitalah kau sebagaimana aku rasa. Datang sujud mintak maaf pun belum tentu aku akan maafkan. Aku bukan nak mengutuk golongan Jens mahupun dudes kat luar sana. Ini untuk golongan yang memang Nauzubillah busuk hatinya..

No comments:

Post a Comment