Wednesday, December 29, 2010

Asthma

Paper Utusan 28 Disember yang lepas ada membincangkan tentang asthma, dari peringkat kanak-kanak. Since aku sendiri ada asthma kronic, apa yang dibincangkan dalam Utusan kelmarin rasanya wajar dikongsi bersama. Mana boleh elak, kita elak. Tapi.. Elak jelah. sayang diri.. Sayang orang yang tersayang. Buatlah apa yang patut ye. Kalau orang tersayang kau orang ada asthma. Tapi, dalam pada masa yang sama juga, salah satu cara pencegahannya adalah meninggalkan apa-apa yang bakal mencetuskan asthma. Baik-baik tak ada asthma, tiba-tiba ada. Sebab apa? Ha.. Baca sendiri. Kalau ada yang menegur.. Membebel tue.. Tanda sayanglah tue.Enjoy reading my blog reader.. Utusan Online.



David Beckham pun ada asthma.. Who said asthma patient can't joint any physical activity? it is all myth..




Yang aku pakai warna biru pekat tue (ventolin) dengan yang purple(Ceretide). Cousin aku panggil yang purple tue aku punya compact powder, lepas tue boleh pulak cakap yang warna biru pekat tue ubat ketiak, kah3!!!!


Another one yang warna coklat (beclovent). Yang warna coklat neh aku tak suka rasa dia.. Tak best!

2 comments:

  1. This blog is seem to very nice keep sharing information about beclovent.

    ReplyDelete
  2. This blog is seem to very nice keep sharing information about Brethine.

    ReplyDelete