Wednesday, November 10, 2010

Campur baur..

Alhamdulillah.. Dah masuk minggu kedua aku kat Cheras. Ulang alik dari Kepong, hahahaha..So far, alhamdulilah. Selepas Cheras, ada lokasi baru menanti tahun depan. Thank you ALLAH for the blessing. Aku hanyalah hambamu yang lemah lagi hina i muka bumiMu ini.. alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Ha.. Semalam.. Ada cerita best.. Sesat kat Sentul. Menyasar samapi naik ke parlimen.. Sengal habis! Tak memasal je kna naik komuter yang esek delay, tiba lewat. So, balik pun lewat. Dah macam tue, kalau sebelum nih boleh tiba rumah dalam pukuk 6.00 ke 6.30, aku tiba rumah semalam dalam pukul 8.30. Ah! Tunggu punya tunggu train( sebahagian cerita terpaksa dipotong atas sebab-sebab- tertentu, hehehe..), rupanya train ke Sentul dah lepas 3 trip. Nak ke Sentul kena ambil train ke Batu Caves eh..?? Kesian kan.. baru tahu, ceh! tak kisah la.. Terima kasih pada individu yang sud tunjuk jalan sampai 3 kali kowt ke Star LRT Sentul tue. Nasib baik harini tiba dengan bergaya. awal 40 minit lagi.. Ntah pape..

Ermmmmm.. suka tak IKLIM.? Ada satu lagu dia nih, aku suka pulak sekarang nih...  Kerap sangat masuk dalam kepala time buat kerja. Kawan sampai cakap, esek-esek lagu nih esek-esek lagu nih, hahahahahaha..
   
    Bukannya aku tak tega
    Bukan pula aku tak cinta
    Kerana orang tua yang tak merestui
    Cinta kita....

Ala.. Bukan Aku Tak Cinta.. Kalau tak silap aku la.. Hurmmmmm.. In any condition, parents come first kan? Tiada mereka, tiadalah kita. Tapi, kalau akulah dalam condition yang berbelah bahagi macam nih, aku mungkin akan ambil masa yang lama untuk menerangkan hal nih pada orang yang aku sayang.. Patinya parents pun aku sayang, dia pun aku sayang, Ceeewah! Cakap macam cerita pasal diri sendiri, ye tak?Anggaplah nih mcam sinopsis lagu, hahahaha.. Tapi, berbaloikah berkorban sebab cinta? Ketepikan keluarga yang lebih kenal keadaan kita siapa kita?Tapi, macam mana pula kalau pada awalnya hubungan tue diterima keluarga, tapi tiba-tiba macam hubungan tue kena reject? Mesti sedih kan? Hurmmmmmm. kalau aku... Entah.. Mesti tak tahu nak buat macam mana.. Tak tahu macam mana nak terangkan pada insan yang terlibat. Bukan mudah nak sayangkan seseorang. Bukan senang nak serahkan hati pada seseorang kalau tak betul-betul. Unless orang tue gila hebat mengayat, ayat gila power sampai glasier pun boleh cair kan?  hahahahaha.. Tue rasanya kelebihan kaum adam kowt bab-bab mengayat nih. Adeh! Kalau aku diberi pilihan yang sangat susah nih, aku pun tak tahu. Sesiapa sahaja wajar diberi peluang untuk kenalkan diri diaorang pada family pasangan. Terima atau tak, kenalah prepare awal-awal. Tapi kalau aku.. Mungkin awal-awal aku akan angkat tangan daripada biarkan dia kecewa, sedih, sebab dah kena reject dengan family. Haish.. Mesti ada yang tanya...

                       "Dah tue Naim, takkan nak kahwin kat Thailand pulak..?"

Hello guys.. Fikirlah panjang sebelum bertindak ok? Mesti ada hikmah kenapa parents kita ambil tindakan menghalang hubungan tue dari terus berlanjutan. Walau macammana sayang pun.. Walau macam mana cinta pun, parents tetap parents. Itulah pasangan insan yang hidupkan kita kat muka bumi nih. Kalau bukan sekarang jodoh kita dengan si dia yang kita sayang, mungkin 10 tahun 20 tahun akan datang? Siapa tahu? Faktor umur.. Ok.. Tapi masa yang akan menentukan semua tue. Pada awalnya mesti susah nak terima pasangan yang mungkin parents sangat berkenan. tapi, segala-galanya mengambil masa kan? Samada panjang atau pendek. Usaha yang perlu ada. Kecewa macam nak terjun bangunan pun ada kan?? hahahaha.. Tapi, nak buat macam man. Takkan kita nak hidup tanpa restu ibu bapa seumur hidup? Sanggup? Tapi, kadang kala, ibu bapa pun perlu bertemu dulu rasanya dengan orang yang anak dia sayang, kan? Aduhai.. Mereka lebih arif.


Aku serahkan hidup matiku.. Jodoh pertemuanku di tanganNya..




3 comments:

  1. bunga kembang mekar,ko da keje ke sekarang..? kat ane..?

    ReplyDelete
  2. ak kat cheras lor, hoho~ alahai.. contract saja ma..

    ReplyDelete