Monday, October 25, 2010

Jaga pointer kalau nak kerja cepat-cepat, ok?

Hurmmmm.. Dah masuk bulan ke tiga aku kat rumah. Dah berapa banyak interview ek aku pergi?Entah.. Banyak jugaklah.. The reality is, pointer memainkan peranan yang sangat penting dalam era ini. Resume kena lengkap (jangan jadi macam aku.. Resume pun.. Aduhai.. tQ awak..Sebab betulkan resume saya tue, hehehe~ ) Last week gerak ke kL sebab ada beberapa urusan yang aku kena settlekan dalam tempoh 3 hari. Salah satu daripadanya, attend interview untuk further study. Degree pun sudah, tinggal konvo je hujung November nih. So, aku decide untuk sambung. Aku apply part time. Tapi maybe tukar mode pada full time lah kowt kalau rezeki untuk aku sambung belajar tue ada tahun hadapan. Kauorang nak tahu tak,salah seorang yang in charge master interview untuk Knowledge Management course 21hb haritue, advisor  aku masa sibuk buat project paper dulu. Mak aih.. Dedar dada dibuatnya. Menangis-nangis kowt aku masa siapkan project paper tue dulu. Mahu taknya. Questionnaire kena reject berapa kali ek? Aku pun dah lupa. Yang aku ingat, any students yang bawah dia masa tue tersangatlah pressure. Tapi, syukurnya sebab cara dia tue banyak membantu sebenarnya. Ingat senang? terutamanya untuk budak selenga macam aku nih, hahahahaha~ thank you very much mam. Jauh lah pulak. Nak cerita sebenarnya.Masa interview tue kan.. Salah satu soalan yang diajukan..

DR Arpah:   I believed that you've send a lot of resumes and attend many interviews. In your opinion, why  
                   you didn't get any job until now? It was almost three months since you finished your internship, 
                   aren't you?

Aku:            Maybe because of my incomplete resume DR... (ngeee~ sengeh meleret time nih..)

PM Puziah:  Excuse me.. Incomplete resume? How come? You have learned it in your Finishing school
                   program right?

Aku:           Yes mam and I did exactly like what I've learned in the program.I start doing comparison my vc
                  with my friend and found that i leak in certain part of my information. Some company called me
                  for details and I know that is my own mistake for not recheck it before send.

Sambil tengok aku, DR. Arpah dengan PM Puziah tengok aku.

DR. Arpah:  I think, the problem here is YOUR POINTER. It is good since you have an intention
                    to further your study now.

Jawapannya ialah... Junior-junor sekalian.. Sila JAGA POINTER anda kalau tak mahu menganggur lama-lama ok? Tak tahan tahu duduk rumah lama-lama, Adeh!


Harap-harap dapatlah sambung weh!

No comments:

Post a Comment