Saturday, November 21, 2009

Masa

Sudah berapa lama ya aku tak coretkan apa-apa di sini? huhu.. Aku kembali ke Shah Alam selepas berehat lebih kurang seminggu di rumah selepas habis final exam. Hurmmm. Gara-gara 3P... Tak apa lah.. keperluan sendiri even merungut juga pada mulanya. Agak seronok juga Dreamweaver nih. Maybe sebab baru belajar yang basic kowt, hopefully the becoming lesson will be more fun and make me excited to learn it. Anyway, along my short vaca at home, i had fulfill few things that i want to do the most, even yang paling utama belum tercapai lagi, hehe.. Berperang di dapur seperti sebelum sambung belajar.. Satu keperluan.. Satu kewajipan.. Awal-awal lagi bonda sudah bertanya apa projekku sepanjang seminggu di rumah.. Credit buat Kak Raidah sebab aku ambil resepi dari blog dia. Puas hati, hehe.. Tak sempat buat yang satu nih tu la dia.. Nasi mandhi Abu Dhabi.. Nanti-nantilah.. Raya haji nih kowt, huhu.. Sebut fasal Raya Haji, bonda dah bising suruh balik juga even aku tengah kekeringan nih dengan alasan hari tu kan hari raya.. Family should gather together at home.. The day before i call my mom, my dad called and said he don't think that i can get any ticket at this time. But then alhamdulillah, i get it, huhu.. Buat bonda tersayang.. jangan marah-marah yea..

Rasanya hidupku lebih tenang sekarang. Lebih aman senang kata. Dalam pada cuba menjaga hati seseorang, akhirnya sendiri terluka, lebih baik begini. Apa salahnya kan? Acapkali bercerita ragam manusia, barangkali bosan sudah, huhu.. Berperang dengan perasaan sendiri dan rasa rendah diri, sampai bila..? Sudah masanya untuk kita mencuba sesuatu yang baru dan yang pastinya membuatkan diri kita gembira. Apa yang buatkan diriku gembira? Entahlah.. Mungkin sebab hubungan dengan yang SATU itu belum cukup ampuh dan mantap lagi.

Selagi kita cuba memuaskan hati orang lain, selama itulah perasaan kita sendiri tidak akan terjaga. lakukan sebaik mungkin, bersyukur dan redha setelah habis daya.. =)

No comments:

Post a Comment