Monday, September 14, 2009

Hari ini...

Aku masih lagi macam biasa. Rutin harian tidak berubah, waktu paling tenang adalah ketika mana aku bersendirian melakukan apa-tugasan atau menyambung bacaan buku nukilan Dr.HM Tuah yang entah bila akan aku khatam membacanya. Semalam aku bergerak ke KLCC untuk bertemu seorang rakan bagi menyelesaikan masalah lappy ku yang semakin lambat gerak kerjanya.. haha.. Rakan ini hanya mentertawakan aku pabila mana aku mula menekan button start, dan lappy nih hanya mula menggerakkan gerak kerjanya setelah hampir seminit menanti. Yelah. Selama ini pun aku hanya menggunakannya bagi tujuan menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah, tak pun online samada mencari bahan untuk setiap tugasan. Kelembapan lappy ku menjalankan tugasannya sebab terlalu berat? hurmmmm.. Aku pun tak berapa faham istilah computer system yang beliau sebutkan. Hei... Nasib lah kena minta bantuan orang. Takkan nak buat2 pandai kan?

Selesai berbuka puasa dengan hanya roti dan sebotol air yogurt, aku segera bergerak ke Kepong. Seronok juga bila dapat membantu mengacau dodol selewat jam 11.30malam dan proses membuat dodol selesai selepas habis bersahur. Lenguh tangan.. haha.. Satu sahaja yang aku tak pasti. Apa yang aku rasa kini? Hurmmmmmmm.. Setelah apa yang terjadi sepanjang aku menuntut, pelbagai perkara terjadi dan aku mula merasa kekosongan. Option? Berjalan mengikut kehendak hati seorang diri. Alasan? Rasa lebih selesa, lebih tenang. Hurmmmmmm.. ada option lain tak yea?

Keesokan harinya(Semalam..) aku bergerak segera pulang ke Shah Alam. Dah janji dengan housemate nak rewang ramai2 untuk makanan berbuka. Mewah sungguh. Nasi lemak lengkap dengan sambal, timun, ayam goreng, telur.... ada kek batik, agar2 sirap, cempedak goreng, kuih ketayap, tak lupa juga tembikai merah dan tembikai susu. alhamdulillah... Segalanya rezeki yang tidak terhingga. kami berkongsi 8 orang untuk membeli dan memasak. hai... Masing2 nak tunjuk skill yang emak masing2 dah turunkan. Riuh-rendah rumah dibuatnya. Kami berbuka semalam dalam keadaan yang kekenyangan dan kepuasan. Hari ini pula, kami hanya makan bubur nasi berlaukkan sambal sardin, ikan puyu masin goreng, dan telur asin. Puas jugalah. Dalam minggu ini juga, kami akan memulakan cuti Hari raya bermula 17hb ini. Tak sabarnya...


Dikesempatan itu, aku nak mintak maaf pada teman2 rapat mahupun tidak andai ada terkasar bahasa, terlajak kata, terhutang harta.Manalah tahu kan. Orang yang banyak cakap macam aku nih masalahnya kadang-kala aku tak sedar apa yang aku katakan bisa menyinggung perasaan orang di sekitarku. Pohon dihalalkan makan dan minum, dimaafkan segala khilaf ya.

No comments:

Post a Comment